Eerste wandeldag

12 juli 2017 - Pobeña, Spanje

Na een onrustige nacht om 7.00 uur opgestaan. Eerst lekker ontbijtje met muesli, toast, jus d'orange en koffie. Om 8.00 uur naar de markt om.heerlijk fruit te kopen en kaas voor onderweg. En dan het echt beginnen. Langs gegaan bij de kathedraal Santiago maar die is nog dicht tot 9.00 uur en daar blijf ik niet op wachten. Dan maar een stempel van het tegenover liggende café als bewijs dat ik uit Bilbao ben gestart. Om.8.30 uur op pad voor de eerste etappe naar Portulages. De route loopt langs de rivier dus dat is makkelijk en op een gegeven moment staan er ook de welbekende gele pijlen. Een kind kan de was doen. Het laatste stuk is taai omdat het door een industriegebied voert maar dan bereik ik om 11.00 uur de hang brug die mij naar de overkant brengt voor 0,40 euro cent, Hangend aan kabels ga ik in een bakkie naar de overkant. Aan de overkant vervolg ik mijn weg naar Arena(kustplaats) en de eindbestemming van vandaag Pobena. De route gaat over een mooi aangelegd fiets en wandelpad. In het begin is er zelfs een soort van roltrap/ mind your stap om de hoogte te overbruggen. Als echte pelgrim loop ik natuurlijk zelf. Onderweg tref ik een man en vrouw en kind van 10 jaar uit de Oekraine, ik loop een tijdje met ze op en ga dan weer mijn eigen weg. Even later loopt een jongeman uit Nieuw Zeeland me achterop. Hij heeft vanochtend zijn vriendin uitgezwaaid in.Bilbao en is nu alleen op weg naar Santiago. Gezellig om.samen te lopen. Het wordt steeds groener en om 14.00 uur bereiken we de kust. Lekker met zicht op zee een terrasje gepikt en geconstateerd dat het leven van een pelgrim zo gek nog niet is. 1km verder is de herberg waar ik wil gaan slapen en dat willen meer mensen, er staat een hele rij maar er is nog een bedje voor mij. Zo dat is alvast een mooie eerste dag. Lekker met de voetjes in de zee en dan straks nog lekker eten.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    12 juli 2017
    Nou mooi de 1e dag zit erop
    Fijne avond gr.
  2. Ginie:
    12 juli 2017
    Een goed begin is het halve werk.