Dag 1 Reisdag van Breda naar Bilbao

11 juli 2017 - Bilbo, Spanje

Vanochtend al vroeg wakker dus nog maar even wezen sporten want het wordt vandaag veel zitten en wachten. Na een 45 min sporten een heerlijk ontbijtje. Om 10.15 uur vertrokken naar het station, want je weet het maar nooit met de HSL. De trein vertrekt op tijd maar staat na 10 sec weer stil. Daar heb je het al, maar gelukkig vertrekt de trein na 3 minuten dan toch. Om 11.35 uur arriveer ik op Schiphol. Ik heb mijn instapkaart al op mijn telefoon en alleen handbagage dus ik kan gelijk door. Dat blijkt echter in hal 1 te zijn en ik sta in vertrekhal 3. Kan mijn eerste meters gaan maken. Het is gelukkig niet zo druk dus de controle verloopt voorspoedig zodat ik 12.15 uur klaar ben voor vertrek,maar dat duurt nog even. Beetje rondlopen en zitten lezen. Spreek Adri ook nog even kort voor vertrek. Hij gaat met zijn kleinzoon naar Porto en de Camino Portugues lopen. Iets later dan gepland vertrekt het vliegtuig om 15.15 uur richting Bilbao. Het is een rustige vlucht en we arriveren op tijd. Ik ben.redelijk snel uit het vliegtuig en de bus naar het centrum staat klaar voor vertrek. Daar tref ik al de eerste camino's uit Ierland. Zij gaan ook de camino del norte lopen. Dat voelt toch alweer vertrouwd. Voor het vinden van mijn hostel schakel ik toch maar even google maps in. Het ligt midden in de oude stad, allemaal kleine smalle steegjes. Nadat ik me heb geïnstalleerd eerst maar eens wat eten. Een driegangen menu salade, spareribs en kwarktaart na. Dat zal nog wel anders worden maar dat hebben.we dan maar weer gehad. Nu zo lekker slapen en dan kunnen we morgen op pad.