19e wandeldag van Ferreira naar Boente

30 juli 2017 - Boente, Spanje

Gisteren voor de verandering eens 's-middags warm gegeten. Nauw de dame van de net geopende herberg, die kan er wat van. Een heerlijke soep, die eigenlijk al genoeg was voor mij, vis met sla en friet en een pudding met caramel saus toe. Vervolgens een heerlijk siësta gehouden en lekker uitgebuikt met een muziekje op bed. Er is nog een dame bijgekomen op mijn vierpersoonskamer maar die zegt geen woord, later blijkt ze Catalaanse te zijn en toch te kunnen praten. Rond 22.00 uur gaan slapen.
Half 7 opgestaan, ik houd het ritme er maar in. Ik neem eerst maar een ontbijtje voordat ik vertrek, dat blijkt een goede keuze want onderweg is er tot 15 km geen koffie te krijgen. Om 7.20 uur vertrokken, het is weer lekker weer. Eerst een stuk over de weg maar na 3 km gaat het pad het bos in en wordt het onverhard. Ik moet ook nog wat heuveltjes over maar dat geeft een fantastisch uitzicht. Rond 11.00 uur bereik ik dan eindelijk een café dat open is. Ik ben de Waalse pelgrim dan ook alweer gepasseerd. Die is vroeg vertrokken want die is 7 km eerder gestopt gisteren. Na een heerlijke koffie en een stokbrood kaas stap ik weer eens op. Het wordt wel drukker op de route. Om half 1 kom ik aan in Melide, een plaats die we op de fiets ook zijn door gekomen. Het is markt en gezellig druk. Hier komen de pelgrims van de camino frances ook doorheen. De routes komen hier samen. Ik trakteer mezelf eerst maar eens op een lekkere tropical mix smoothie. Heerlijk! Na een half uurtje ga ik weer verder. Eerst maar weer eens deze plaats uit zien te komen. Het pad gaat verder langs een Romaanse kapel, door het bos over een onverharde weg. Het ruikt naar eucalyptus. 4 km verderop kom ik langs een fruitstalletje waar ik heerlijke framboosjes koop. Het fruit smaakt hier veel beter dan in Nederland. Ik passeer de nodige pelgrims en ben benieuwd of er plaats is in de herberg, anders moet ik nog 8 km door. Maar wat blijkt ik ben de eerste pelgrim.die zich meld, voor niks zorgen gemaakt.
Het is een aardige herberg met beneden een restaurant. Ik hoef de deur niet meer uit. Lekker gedoucht en nu weer tijd voor siësta. Nog een kleine 48 km verwijderd van Santiago, nog even genieten van al het moois en lekkers.

1. Bianca:
    31 juli 2017
    Je geniet weer goed! Nog veel wandelplezier de komende dagen.