Dagje A Coruna

2 augustus 2017 - Sigüeiro, Spanje

Gisteren nog een hele gezellige avond gehad met mede pelgrims. Als groep kwamen ze eten bij hetzelfde restaurant, waar ik net had gegeten. Een Deen, Fransman, Italianen, een Ier, Spanjaard en de Belgen. Erg gezellig en ik zat vlakbij mijn hostel en was zo thuis.
Vanochtend een beetje uitgeslapen al was dat niet makkelijk want om 5 uur stonden er al mensen op. Om 7.00 uur opgestaan en rustig ontbeten en met 2 Japanners gesproken, die hadden de camino Frances gedaan en gaan nog naar Finisterre en dan een jaartje rondreizen over de wereld. Na het ontbijt een rondje door de stille stad gedaan en daar kwam ik 2 Belgen tegen waarmee ik 2 dagen terug heb ontbeten. Zij waren gisteren 5 km voor Santiago gestopt en kwamen net aan. Ik zwerf nog wat door de stad en ga op weg naar het treinstation waar ik om 9.42 uur de trein naar A Coruna neem. Trein is mooi op tijd en een half uur later ben ik er. Ik zoek de weg naar de kust, google maps biedt uitkomst. Eerst maar eens een lekker verlaat ontbijtje, koffie, jus en toast met tomaat.Daarna loop ik over de boulevard naar de vuurtoren waar je een prachtig uitzicht hebt over de zee en de omliggende dorpen. Bij de VVV haal ik een plattegrond en loop naar het oude gedeelte van Coruna waar het tijd is voor lunch. Na de lunch door naar het busstation waar ik om 16.30 uur de bus neem naar Sigueira. Een mooie busrit door het groene landschap. Een aangename manier om het land te verkennen. Om 17.45 uur ben ik er en na een paar boodschappen op zoek naar een slaapplaats. In de herberg camino real hebben ze nog een bed. De herberg wordt door 2 aller aardige dames gerund. Ik heb weer een gewoon bed met een dekbed en een handdoek. Kan ik me al een beetje voorbereiden op thuis. Morgen nog een wandeletappe van 17 km naar Santiago en dan zit het wandelen er echt op.