2e Wandeldag van Pobena naar Islares

13 juli 2017 - Islares, Spanje

Gisteravond gezellig met elkaar gegeten en op het terras gezeten, maar om.22.00 uur sluit de tent dus dan moet je zorgen dat je binnen bent.
Lange nacht en om 6.30 uur wil je er wel uit en dan wordt het ook onrustig. Opgestaan en wat fruit gegeten en om 7.15 uur op pad gegaan. Het is niet zo warm vandaag (19 graden) en bewolkt. Het eerste stuk gaat over een panoramaweg langs de kust. Fantastisch uitzicht over de zee. Het pad gaat later een stuk het binnenland in omdat ik langs de daar aanwezige industrie moet. Dan volgt een wat minder stuk over asfalt en soms langs de autoweg, maar het laatste stuk naar Castro Urdiales is weer mooi en loop ik samen op met een Spanjaard die goed duits spreekt.Hij is leraar duits en geschiedenis in Cordoba. Rond half 11 komen we aan en ik wil eerst een toilet en koffie drinken met iets erbij. Ik heb wel honger gekregen. We hebben er dan al 15 km op zitten.De plaats heeft een mooie romaanse kerk, die ik bekijk. Vervolgens wat boodschappen doen en dan weer op.pad. Ik wil vandaag nog naar Islares en gisteren hebben we gehoord dat de albergue is gesloten en dat er alleen op de camping voor 4 mensen plaats is in een cabin. De route gaat weer langs mooie en minder mooie stukje en om.14.15 uur kom ik aan op de camping en gelukkig is er nog plaats. Slaapplaats weer geregeld, nu zo lekker douchen uitrusten. Lekker basic, een cabin met een bed en een stoel er. Echt iets voor Bep. Er staat toch weer 28 km op de teller.