9e wandeldag van Oviedo naar Escamplero

20 juli 2017 - Asturias, Spanje

Ik ben vanochtend om 6.45 uur met de bus van Llanes naar Oviedo gegaan. Comfortabele bus, die je in 1.45 minuten naar Oviedo brengt. Dat was super, om iets over half negen was ik er. Eerst maar een lekker ontbijtje een broodje met vers geperst sinaasappel sap en een koffie. Heerlijk. Dan op zoek naar de route, ik denk dat die begint bij de kathedraal en ja hoor. Hier vertrekken twee route camino primitivo en camino del norte. Ik neem hier de primitivo denk ik. Maar ander half uur later en na veel zoeken kom ik erachter dat ik op de route naar Leon zit. Ik kom twee poolse pelgrims tegen die daar vandaan komen. Wat blijkt? De route aanduiding is hier precies andersom niet de ronding van de schelp geeft de richting aan maar de andere kant. Poolse pelgrims brengen me naar de VVV waar ik een kaartje krijg met de route de stad uit. Inmiddels heb ik er al 10 km op zitten, maar ben om 11.15 uur dan eindelihk de goede richting op. Het is wel een mooie route, gaat op en neer door de heuvels en veel onverhard. Erg mooi en na wat regen vanochtend in de bus is het nu een aangename temperatuur en droog. Als ik even stop voor de lunch passeert er een hele groep die ook allemaal naar Grado gaan. Dat was niet de bedoeling, het zou rustiger moeten zijn. Als ik 24 km op de teller heb staan en bij een herberg ben, besluit ik te stoppen. De volgende herberg is 14 km verderop, dat is te ver. Genoeg voor vandaag en ik ben aangeland in Escamplero. Er zijn nog twee pelgrims, dus ook lekker rustig. Morgen weer verder.