10e wandeldag van Escamplero naar Cornellana

21 juli 2017 - Cornellana, Spanje

Gisterenavond gezellig gegeten met twee Ieren en een Nederlander. Wat een humor hebben die Ieren en ook de nodige zelfspot. Een kwam er 1 uit Noord Ierland wat tot het Verenigd Koninkrijk hoort.
Ik heb een heerlijk traditionele soep gegeten, met bonen en chorizo. Om 22.00 uur gaan slapen en 6.15 uur opgestaan. Ontbeten en de boel weer ingepakt, het is al een aardige routine. Om 7.00 uur vertrokken, het is dan licht en je ziet alles ontwaken en het is nog lekker fris.
De tocht gaat over onverharde wegen heuvel op en heuvel af en door het bos en langs een riviertje. Erg mooi en men heeft echt geprobeerd het asfalt zo veel mogelijk te mijden. Er zijn alleen nog geen koffietentjes open dat is wel jammer. Om half tien kom ik in Grado aan, waar ik koffie drink met een broodje omelet. Lekker. Dan nog even wat boodschappen doen en dan weer verder door de heuvels. Zo af en toe moet ik goed uitkijken dat ik niet struikel over de salamanders die hun eigen camino hebben en over de weg heen schieten. De weg voert door leuke kleine dorpjes en omstreeks 13.30 uur arriveer bij het klooster in Cornellana waar ik vannacht mijn intrek neem. De Italiaanse dame die ik gisteren ook heb ontmoet is er ook al en blijft hier ook slapen. De herberg gaat om 14.00 uur open dus dat is nog even wachten. De Ier en de Nederlander komen ook voorbij maar gaan nog verder naar Salas, nog 12 km dat is me te ver met al ruim 25 km op de teller. Het is een mooie herberg met een binnenplaats waar ik de was kan ophangen, want dat moet ook weer gebeuren. De zon staat er goed op dus dat wordt wel droog. Heb ik morgen weer lekker schone kleren. Was weer een heerlijke wandeldag!