5e wandeldag van Guemes naar Boo de Pielagos

16 juli 2017 - Boo de Piélagos, Spanje

Gisteravond nog een uitleg gekregen van het ontstaan van de herberg. Vervolgens gezamenlijk gegeten aan lange tafels, wel zo'n 50 pelgrims. Er is een record gevestigd van 15 verschillende nationaliteiten aan tafel. Een heerlijke soep en een aardappel gerecht met chorizo en een nectarine toe. En die zijn hier veel lekkerder dan in Nederland. Daar lik je je vingers bij af. Redelijk geslapen, het was rustig maar met 10 personen in zo'n slaapruim.wordt het toch warm. Om 6.30 uur opgestaan en me gewassen en aangekleed. Er wordt hier ook nog een ontbijt geserveerd. Om 7.20 uur klaar voor weer een mooie wandeldag. Eerst een stuk je langs de weg om bij de kust te komen. Het is hier ook een prachtigd clifkust, waar ik zo'n twee uur langs loop. Fantastisch uitzicht en ik zie alleen een paar fietsers. In de buurt van Soma bereik ik het strand. Schoenen lekker uit en lekker door het water met de voeten. Ik kan een uurtje over het strand lopen en dan is het een kleine onderning om de schoenen weer aan te trekken en de voeten van zand te ontdoen. Er zijn wel.douches op het strand maar het is weer niet de bedoeling dat je helemaal nat wordt. Oké schoenen aan en het strand af. In het eerste de beste koffietentje een cappuccino gedronken met wat lekkers. Vervolgens op zoek naar de boot die me naar Santander brengt. In het kleine haventje zie hem net weg varen. Half uurtje wachten dus. Om 11.30 uur de boot naar de overkant. Een kwartiertje en we zijn er en dan ben je gelijk in een grote stad. Hier wil ik niet blijven, is me veel te druk. Een fotootje van de kathedraal en nog wat inkopen gedaan. En daar kom ik mijn Poolse vriend van twee dagen terug tegen, hij gaat ook verder. Het stuk vanuit Santander is niet echt mooi, je loopt een heel stuk langs de weg. Ik kom nog wat andere jonge gasten tegen en als ik zie hoe moeizaam zij lopen, dan voel ik me topfit bij. Na 5 km mag ik van de weg af en dan wordt het mooier. Om.14.20 uur kom ik aan in Bezana en eet wat fruit. Hier is ook een mogelijkheid om te overnachten maar het is nog vroeg en een uurtje verder is er nog een herberg vlakbij een treinstation en er wordt geadviseerd om 13 km de trein te nemen om een gevaarlijk stuk of een hele omweg te vermijden. Dat kan ik dan morgenochtend doen en dan loop ik een dag voor op schema. Uitstekende herberg met echt bedlinnen en een handdoek. Ik kan hier ook eten vanavond en morgenochtend ontbijt. Top!

1. Ginie:
    16 juli 2017
    Hoi Jolanda ik mis de mooie beelden die jij beschrijft. Wat een mooie tocht weer.