4e wandeldag van Santona naar Guemes

15 juli 2017 - Bareyo, Spanje

Vandaag een iets kortere etappe, 23 km als het tenminste klopt. Om 7.00 uur opgestaan, ontbeten en 7.45 uur vertrokken. Eerst stuk over de asfaltweg naar de kust, die ligt er mooi bij in het ochtend gloren. Veel hardlopers vanochtend. Na een stuk langs het strand moet ik omhoog de clif op. Stevige klim maar dat wordt beloond met een geweldig uitzicht. Over en langs het strand naar Noja. Daar aangekomen even op het terras met mede pelgrims en een koffie gedronken met zicht op zee. Route vervolgt en ik weet niet waar ik de afslag heb gemist maar ik blijk een variant van de hoofdroute te hebben genomen. Ook mooi maar geen andere pelgrims. Verderop kom ik ze weer tegen. Vandaag wel veel roofvogels die door het dal zweven, schitterend om te zien en het gaat zo makkelijk. Na een korte stop in het kerkje van San Julian, waar een expositie over pelgrims is ingericht, bereik ik om 14.30 uur de herberg. Wat een warm welkom. Ik krijg direkt een glaasje water aangereikt en de boodschap dat ik geluk heb, want ik kan direct aanschuiven bij de lunch. Het is echt een schitterende locatie, mooi uitzicht een heerlijke tuin. Kan ik ook mijn was doen en weet ik zeker dat die morgen droog is. Weer veel bekende pelgrims. Wordt weer gezellig vanavond.