3e wandeldag van Isalares naar Santona

14 juli 2017 - Santoña, Spanje

Gisterenavond met twee Duitse damen paelja gegeten. We konden een beetje laat terecht, maar het was het wachten meer dan waard. Heerlijk. Om.22.30 lekker gaan slapen en dat ging goed in ons tweepersoonsonderkomen. Tot 6.45 uur geslapen. Eerst ontbeten op ons terras en toen om 7.45 uur op pad gegaan. Het weer is lekker, niet te warm en geen regen. Het eerste stuk is gelijk het minste stuk blijkt aan het eind van de dag. Het is een stuk langs de weg over asfalt, maar na 2,5 km mogen we ervan af en gaan we het bos in en omhoog. Daarna helaas weer een stukje asfalt, maar dan lopen we over landwegen en door kleine dorpjes. Omdat mijn slaapmaatje de korte route over de verkeersweg doet scheiden onze wegen. Ik kom al snel andere pelgrims tegen uit Korea en Ierland. Om.10.00 uur maak ik een korte stop voordat ik naar boven moet. De route gaat vervolgens door het bos met eucalyptus bomen, ruikt lekker. Eenmaal boven moet ik weer naar beneden. De wet van de bergen, die ik al even ken. Uiteindelijk kom ik in Liendo en daar is een winkel en een bar. Ben wel toe aan een koffie. Ik doe ook nog wat inkopen. En als ik dan mijn yoghurtje aan het opeten ben, komt de Duits sprekende Spanjaard het dorp binnen gelopen. Hij heeft blaren en besluit in dit dorp te blijven. Inmiddels arriveren er steeds meer bekende pelgrims. Gezellig. Vervolgens weer op pad, want de volgende berg wacht. Boven hebben we een schitterend uitzicht op de kustlijn en.het dorp waar ik naar toe ga. Natuurlijk weer afdalen. In het dorp Laredo koop ik wat te drinken en een sinaasappel. Laatste stuk van de route gaat over het strand. Op het strand kom ik de duitse dame van gisterenavond weer tegen. Samen lopen we over het strand met de voeten in het water. Dat vinden ze fijn! Als laatste van deze dag wacht ons nog een boottochtje dat ons.naar de overkant brengt Santona. Daar treffen we nog een Duitse en Poolse man. Samen gaan we op zoek naar de albergue. En schijnbaar zie ik er het slimste uit wat de herbergier beslist dat ik spaans spreek en legt mij alles uit en laat me de pelgrims in schrijven. Superlocatie en leuk gezelschap, weer een mooie dag.

1. Ginie:
    14 juli 2017
    Dat heb je met Nederlanders, ze weten dat we veel talen spreken en jij mag alles vertalen. Heel leuk maar ook vermoeiend. Het is weer volop genieten lees ik wel. Geniet er van groetjes uit B-E
  2. Bianca:
    14 juli 2017
    Jij bent weer goed aan genieten! Zijn weer leuke verhalen om te lezen. Veel wandelplezier morgen.