13e wandeldag van Penaseita naar La Mesa

24 juli 2017 - La Mesa, Spanje

Gisteravond niemand meer bijgekomen dus heb ik de herberg voor mezelf. Niet zo gezellig maar wel rustig. In het café nog wat gegeten en om 22.00 uur gaan slapen. Omdat het vandaag niet ver is heb ik een beetje uitgeslapen maar het was maar goed dat ik toch om 7.00 uur was opgestaan want om 7.45 uur stond de herbergier aan de deur. Hij kwam de boel schoon maken. Om 8.00 uur vertrokken. Het gaat eerst door het bos en ik kom al snel een belgische en drie spaanse pelgrims tegen. Ik moet 500 meter omhoog om de col te bereiken. Dat gaat gelukkig geleidelijk. Op een gegeven moment begint het een beetje te miezeren en dat gaat over in een bui. . De poncho van de zonnebloem biedt uitkomst. Het zicht is alleen wat minder, maar verder is het oké. Om 10.00 uur ben ik boven en dan gaat het weer naar beneden. Boven is vandaag niet veel te zien, jammer maar je kan niet altijd mazzel hebben met het weer. Ik heb wel zin in koffie maar dat duurt nog even. Om 11.15 uur ben ik Lago en kan ik koffie drinken en een broodje eten. Daarna loop ik door het bos waar ik nog 2 reetjes spot. Na ongeveer een uur bereik ik Berducado waar ik boodschappen doe en een heerlijk versgeperst sapje drink. Dan is het nog 4 km naar mijn overnachtingsplek, waar ik om 14.30 uur arriveer. Onderweg nog een addertje over de weg ipv onder het gras. Het is een kleine herberg met 16 bedden en de sleutel om binnen te komen in het kastje voor de deur. De mensen zijn hier bijzonder aardig maar spreken alleen spaans, maar daarvoor is google translate uit gevonden. De dame die me helpt spreekt een boodschap in en de telefoon vertaalt het in het nederlands. Vervolgens zeg ik weer wat terug in het nederlands en de telefoon geeft de vertaling. Zo weet ik toch maar mooi dat ik morgen vanaf 7.00 uur bij de dame kan ontbijten met verse melk ( ze zijn namelijk boer) en zelfgemaakte jam. Ik wist dat er hier geen eetgelegen is dus ik heb boodschappen gedaan en ga vanaf spaghetti klaarmaken. Ik hoop dat er nog iemand komt dan kan die mee eten.