12e wandeldag van Tineo naar Penaseita

23 juli 2017 - Peñaseita, Spanje

Gisteravond lekker gegeten in het 4 sterren hotel. Een voorgerecht met ham, chorizo en kaas. Hoofdgerecht lasagne en nagerecht Yoghurt. Dit keer verkeerde ik in gezelschap van twee jonge Denen, twee broers die allebei studeren.
Vannacht heerlijk geslapen, lekker rustig en goede bedden. Om 6.30 uur opgestaan en me gewassen en wat gegeten en vervolgens om 7.15 uur op pad. Het is stil en nevelig, maar al snel kom ik boven de nevel uit in de zon. Ik heb een schitterend uitzicht op de bergen en het dal is in nevel gehuld. Wat een plaatje. Ik zie nog geen andere pelgrims. Na 13 km en vele foto's verder kom ik aan in Campiello. Tijd voor koffie en een broodje en ik doe ook nog wat boodschappen. De barman probeert me te bewegen tot het doen van de alternatieve route, maar dat is me veel te lang, dan zou ik nog 29 km moeten lopen. Dat is echt te gek. Hier blijven en morgen de 29 km lopen is ook geen optie want de weersvoorspelling voor morgen is regen. Ik ga dus maar gewoon door op de route en dan heb ik in ieder geval vandaag mooie uitzichten. Ik kan eindeloos ver kijken, echt fantastisch. Onderweg eet ik mijn gekochte yoghurthje en broodje op. Om 15.00 uur kom ik bij de herberg aan in Pola de Allande maar daar is de herbergier niet aanwezig en het is een ongezellige boel. Ik besluit de volgende herberg te nemen dat is een kleine met 12 bedden en die ligt wat verderop en wat hoger. Scheelt morgen weer wat klimmen. Om 16.15 uur kom ik aan bij een gesloten deur. Oeps dat is niet fijn want dan moet ik weer terug. Maar even bij de bar vragen hoe dat zit. En ja hoor ze heeft de sleutel, maar dat betekent wel dat ik de hele herberg voorlopig voor mijn eigen alleen heb. Dat is dan weer het andere uiterste. Lekker gedoucht en een bed uit gekozen en dan ga ik zo maar eens wat eten in de bar.

1. Bep:
    23 juli 2017
    Hoi, Jolanda,
    Wat een prachtige triip heb je weer.
    Veel mooie uitzichten en leuke ontmoetingen. Fantastisch hoor.