11e wandeldag van Cornellana naar Tineo

22 juli 2017 - Tineo, Spanje

Vandaag een lange wandeldag , 33 km. Gisterenavond met een Oostenrijkse pelgrim gegeten, die kwam ik tegen op het terras. Als voorgerecht heerlijke meloen met serena ham gegeten, daarna friet met 2 gebakken eieren, dat was wat minder en yoghurt na. Buikje weer goed gevuld. Om 20.30 uur terug in de albergue en nog lekker buiten gezeten en kopje thee gedronken. Om 22.00 uur gaan slapen. Vanochtend om 6.30 uur opgestaan, gewassen en ontbeten en om 7.15 uur vertrokken. Het is vandaag bewolkt en lekker van temperatuur. Eerst een stukje over de weg en dan het bos in en omhoog. Een mooi pad en na enige tijd kom ik de Italiaanse dame tegen die eerder is vertrokken. Omstreeks 10 uur kom ik aan in Salas, tijd voor koffie en een broodje. Heerlijk. Om 10.45 uur vertrek ik voor de volgende etappe, het pad loopt over de heuvels langs een riviertje. Uiteindelijk kom ik op de weg uit bij La Espina, hier drink ik in een speciaal voor pelgrims ingericht lokaal koffie en eet mijn broodje op. Ik zit dan inmiddels op 21 km en heb nog wel even te gaan. Vervolg mijn weg en het is een beetje nevelig en het regent zacht, verfrissend. Ik moet weer omhoog en loop dan uiteindelijk bovenlangs met uitzicht op het brede dal mooie route, alleen wel.een beetje lang. Maar ik wordt beloond want de herberg ligt tegen een 4 sterren hotel aan en heeft een sauna en turks stoombad dat we tussen 17.00 en 19.00 uur mogen gebruiken. Natuurlijk niet gelijk met de hotel gasten. Super en het is ook nog eens een hele nette herberg waar je ook heerlijk kunt eten. Kortom toplocatie om uit te rusten van deze lange wandeling.

1. Ginie:
    22 juli 2017
    Het gaat weer erg lekker lees ik wel. Sauna Turks stoombad en dat voor een pelgrim. In vroegere tijden was er nauwelijks water om te douchen en deed men dat vlak voor Santiago. Geniet er van, het schiet al aardig op.
    groetjes.