15e wandeldag van Castro naar A Fonsagrada

26 juli 2017 - A Fonsagrada, Spanje

Gisterenmiddag een rondje door het dorp gedaan en er blijkt ook nog een museum met archeologische vondsten te zijn. Verder stelt het dorp niet zo veel voor, er is nog wel een hotel en de ligging van de albergue is top. Schitterend uitzicht en ruimte om te luieren en te genieten van het uitzicht.
Het eten bestaat hier uit kant en klaar maaltijden die je in de magnetron moet opwarmen. Ik heb pompoen soep en kabeljauw met kikkererwten en spinazie gegeten. Het smaakt best. S-avonds wordt het best fris. Ik heb nog even op bed gelezen en ben om 22.00 uur gaan slapen. Ik deel de kamer met 2 Spanjaarden, aardige lui, een stel.
Om 6.30 uur opgestaan, me gewassen en ingepakt en mijn yoghurtje gegeten en dan kunnen we weer op pad. Het is nog fris maar de zon komt eraan en ik moet eerst 400 meter klimmen dus ik krijg het wel warm. Na ongeveer 1,5 uur ben ik boven. Ik heb echt een fantastisch uitzicht, in het dal een wolkendek en daar boven schijnt de zon en zie je de toppen. Na de top gaat het weer een klein stukje omlaag en om 10.15 uur bereik ik Vente del Acebo waar ik koffie kan drinken en een broodje eten. Heerlijk, daar was ik wel aan toe. Om 10.45 uur weer verder, ik blijf zo beetje op dezelfde hoogte, soms iets omlaag en dan weer omhoog. Het is heerlijk zonnig en niet te warm. Ik ben voor de koffietent de provinciegrens Asturias overgestoken en ben nu in Galicie. Na nog een klimmetje bereik ik om 13.00 uur de albergue, precies op tijd want dan gaat deze open. Het is een mooie albergue met de luxe van een handdoek en lakens en een dekbed. Ook een super keuken met een afwasmachine en de nodige wasmachines en drogers. Wat kan een pelgrim zich nog meer wensen. Lekker gedoucht en geluncht, klaar om het dorp te verkennen. Het was vandaag niet zo ver 21 km, ook wel eens lekker.

1. Ginie:
    26 juli 2017
    Heerlijk zon luxe herberg. Geniet ervan!